افزایش انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان

افزایش انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان

 مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر از افزایش ۱۰۰ درصدی انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان بوشهر خبر داد و گفت: هنوز سهم بانوان از مدیریت پایه و میانی تا ایده‌آل فاصله دارد.
مریم آذرشب در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و با اهتمام و تاکید استاندار بوشهر در احیا و ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان شایسته استان، حافظه تاریخ سیاسی استان بوشهر این حجم از اعتماد، باور و ایجاد زمینه برای ابراز شایستگی بانوانش را در خاطر خود ندارد.
 
وی اضافه کرد: این وضعیت را بانوان استان بوشهر مدیون و مرهون حمایت‌ها و نگاه ویژه استاندار در گزینش‌ها و انتصابات بر مبنای شایستگی و توانمندی افراد فارغ از نگاه جنسیتی هستند.
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی انتصاب بانوان در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: وضعیت موجود و آمار انتصابات مبین صدق موضوع است.
انتصاب ۶۳ بانوی توانمند
وی بیان کرد: در دوران دولت یازدهم ۲۷ انتصاب در حوزه مدیریت استان بنام بانوان رقم خورد که بانک‌های استان و دانشگاه‌های استان به ترتیب با هفت انتصاب و پنج انتصاب بیشترین سهم را در استفاده از این ظرفیت به خود اختصاص دادند.
آذرشب اضافه کرد: در حدود یکسال از حضور عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار بوشهر با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت بانوان و جوانان شایسته و توانمند استان ۳۶ مدیر بانو در مسئولیت‌های مدیریتی در سطح استان منصوب شده‌اند و در حال حاضر ۶۳ بانوی توانمند بر مسند مدیریت در سطوح مختلف تکیه زده‌اند و استان رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را در کارنامه عملکردی خود دارد.
وی یادآور شد: با توجه به آمار در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتصاب بانوان مدیر در سطح شهرستان‌ها اتفاق افتاده و این روند حاصل تاکید استاندار در سپردن بخشی از مسئولیت دستگاه‌های اجرایی استان به بانوان توانمند و شایسته است.
انتصاب بدون نگاه جنسیتی
آذرشب گفت: مطالبه بانوان هم چیزی جز این نیست که اگر شایسته‌اند بدون نگاه جنسیتی به تناسب آگاهی، دانش و توانمندیشان از فرصت برابر برای حضور در ساختار مدیریت استان برخوردار باشند.
وی افزود: هنوز سهم بانوان از مدیریت پایه و میانی تا ایده‌آل فاصله دارد و تغییر در این سهم و درصد علاوه بر ایجاد زمینه بروز به میزان زیادی به توانایی بانوان در نشان دادن توانایی‌ها و استعدادهایشان بستگی دارد.
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر اضافه کرد: امیدوارم که بتوانیم با تبادل تجربیاتمان و به اشتراک گذاشتن تجارب مدیریتی، مسیر ارتقای و افزایش تصدی پست‌های مدیریتی و افزایش بهره‌وری را برای بانوان فراهم کنیم.
...........................

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز