شماره خبر : 1063
منتشر شده در مورخ : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
ساعت : 17:54
استان بوشهر، گردشگری و بوم گردی

بهرام نکیسا

استان بوشهر، گردشگری و بوم گردی

اقلیم گسترده، آب و هوای مطلوب، امنیت روحی و  مهمان نوازی مردم، استان بوشهر را تبدیل به یکی از مناسب ترین مقصدها و هدف‌های گردشگری و بوم گردی و ایل درمانی هموطنان در فصول مختلف سال کرده است.

جای جای استان بوشهر با مردمانی مهربان و مقاوم همچون نخلهای زیبا در کنار سواحل است و شهرها و روستاهای آن مناسب ترین مکان اقامت، زندگی و گردشگری و بوم گردی می باشد. 
چنانچه در روستاهای استان شرکت های تعاونی گردشگری و بوم گردی توسط جوانان با ذوق و هنرمند با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستا تشکیل شود و شرکت های مذکور با تورهای گردشگری در سایر نقاط کشور ارتباط ایجاد نمایند این اقدام موجب بوجود آمدن فرصت های شغلی متعددی در منطقه و روستا خواهد شد.
بافت تاریخی و زیبا و قدیم بوشهر، نخلستانها، باغها و کوههای دشتستان و جم و دشتی و تنگستان، سواحل دیلم و گناوه و دیر و کنگان و تنگستان و دشتی، دلوار و بندر ریگ، جزایر استان و عسلویه در کنار آثار متعدد باستانی و صنعتی این شهرستانها همگی گویای فرهنگ، تمدن و استعداد رونق مجدد این استان ساحلی است.
در صورت توجه و تمرکز، ظرفیت و جاذبه های گردشگری و بوم گردی نقطه به نقطه استان می تواند عرصه خوب در آمد و اشتغالزائی باشد. جذب گردشگر و بوم گرد فرصتی برای عرضه و فروش تولیدات و صنایع دستی ارزشمند و کم نظیر روستائی مثل گبه و گلیم، عبا و عسل، خرما و حصیر است.
گبه و گلیم و عبا بافی هنر زیبای زنان و مردان هنرمند استان بوشهر در مناطق مختلف استان می باشد. تولیداتی که هریک خود شهره جهانی دارند. 
وقتی از گلیم و گبه گفته می شود در حقیقت از رحمت الهی، ایل و طبیعت، باران و بهار، گله و پشم، دستان هنرمند مردم تلاشگر، زحمت کش و با تجربه می گوئیم که دنیائی از مهربانی و مهارت، صمیمیت و صداقت می باشند.
مجالس شب نشینی خیام خوانی در بوشهر و اقامت در چادرهای عشایر همراه با طعم غذاهای معطر به سیر و سبزی با بوی خوش نان گرم محلی در ایام جشن و سرور و در اعیاد مبارک رجب و شعبان و ایام دهه مبارک فجر و نوروز از جمله دیگر جاذبه های منحصر بفرد استان بوشهر می باشد. 
بافت قدیم و بندر زیبای بوشهر، تاریخ تجارت، معماری و صفا و صمیمیت و مدارای مردم این دیار را روایت و حکایت می‌کند . به‌ جز در بوشهر در کمتر جائی از کشور و جهان شما شاهد مجاورت و همسایگی مسجد شعیان و اهل تسنن، کلیسا و کنیسه هستید. با هر هویتی که باشید، هرگز شما در بوشهر احساس غریبی نمی کنید.
گردش باد و نسیم در کوچه های این شهر، شعر و آوای زندگی، دوستی، مهمان نوازی، عشق به ایران و نام شهدا و رشادت دلیران تنگستان را زمزمه می نماید. 
زیبائی توام با آرامش و امنیت سواحل و دیگر مناطق دیدنی استان بوشهر مدیون مجاهدت و ایثار شهدا، مردان همیشه جاوید ایران می باشد. سرمایه ای که می بایست آن را قدر دانست و از آن برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال و آبادانی استان استفاده کرد.

برچسب ها : بهرام نکیسا گردشگری بوشهر