شهروندان بوشهری نگران تامین بنزین نباشند

شهروندان بوشهری نگران تامین بنزین نباشند

بنزین به وفور وجود دارد
پیام عسلویه |  یک منبع آگاه  تاکید کرد که شهروندان بوشهری  به هیچ عنوان نگران موضوع تامین سوخت وسایل نقلیه‌ی خود نباشند.
وی به برگزاری جلسه‌ای با انجمن‌ها، شرکت‌ها و اتحادیه‌های صنفی مرتبط با حمل سوخت و با حضور مسئولان کشوری  راهداری و تعزیرات حکومتی اشاره و تاکید کرد که مردم نگران تامین سوخت وسایل نقلیه‌ی خود نباشند.
او اظهار داشت :  که هیچ مشکلی در عرضه‌ی سوخت در جایگاه‌ها وجود ندارد و افزود: تولید و عرضه‌ی سوخت در پالایشگاه ها به شکل پایدار انجام می‌شود و پایانه‌های بارگیری سوخت فعال بوده و تانکرهای حمل بار هم مشغول فعالیت‌ هستند.
وی  از همه دست‌اندرکاران عرضه سوخت اعم از پالایشگاه، پایانه‌های باربری، انبار سوخت، جایگاه داران و به‌خصوص رانندگان توزیع کننده سوخت قدردانی کرد.
این منبع مطلع  از شهروندان بوشهری  درخواست کرد که به شایعات توجه نکرده و با مراجعه‌ی تدریجی نسبت به تامین سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند.
گفتنی است  از روز سه‌شنبه اول خرداد ماه و با اعتصاب برخی کامیون و تانکرداران متولی حمل بار در برخی از استان ها ، عرضه‌ی سوخت در بوشهر و چند شهر دیگر استان نیز با مشکلاتی مواجه و منجر به ازدحام شهروندان شد.
شلوغی بیش از حد جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت، مراجعه‌ی مکرر برخی شهروندان، درخواست‌های زیاد برای عرضه‌ی سوخت در ظرف و .... از عوامل مهم در تشدید این مشکل به‌شمار می‌رود. 
سوخت به اندازه کافی در استان بوشهر وجود دارد
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهرگفت: در زمان حاضر مشکلی در زمینه تامین و توزیع سوخت در این استان وجود ندارد و مردم از ازدحام در جایگاه‌های عرضه سوخت خودداری کنند.
مسعود نیک تاج اظهار داشت: باتوجه به امکانات و تاسیسات عظیم ذخیره سازی موجود در استان بوشهر، از لحاظ ذخیره سازی بنزین و نفت گاز (گازوئیل) در استان مشکلی وجود ندارد.
وی یادآورشد: ظرفیت ذخیره سازی سوخت استان بوشهر به اندازه‌ای است که در برخی زمان‌های اضطرار استان‌های همجوار نیز پوشش داده می‌شود.
نیک تاج ادامه داد: مردم استان بوشهر هیچ دغدغه‌ای در خصوص تامین سوخت نداشته باشند و وقت خود را برای سوخت گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت هدر ندهند.
وی گفت: روز گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت در استان بوشهر توزیع شد که نسبت به روند متوسط مصرف ۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر افزود: این استان با کشتی‌های سوخت رسان در سطح کلان با احجام بالا سوخت استان را تامین می‌کند و مشکلی ندارد.
نیک تاج ادامه داد: استان بوشهر روزانه یک میلیون و ۶۵۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین و سه میلیون لیتر نفت گاز مصرف می‌کند و با توجه به زیرساخت‌های موجود در استان امکان تامین سه برابر این میزان سوخت نیز وجود دارد.
وی گفت: همچنین ۱۸۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی نیز که خود معادل ۱۸۰ هزار لیتر بنزین است در استان توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود امکان افزایش توزیع تا روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب معادل ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در استان میسر است.
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر گفت: این میزان سوخت از ۶۳ جایگاه عرضه سوخت (بنزین) و ۳۵ جایگاه عرضه سی ان جی در استان توزیع می‌شود.

مردم به شایعات توجه نکنند
براساس بررسی های برخی از رسانه ها  و همچنین کانال های مختلف خبری ، از برخی شهرها نظیر چغادک، گناوه و دیر، صف خودروها بعضا تا چند صدمتر مقابل جایگاههای سوخت ایجاد شده است.
این مسئله موجب نگرانی گروهی از مردم شده است، یکی از مقامات مسوول به خبرنگار ما گفته که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد و ما در استان بوشهر هیچ کمبود سوختی در جایگاه ها نداشته و نداریم.
وی ضمن درخواست از مردم برای عدم توجه به شایعات پیش آمده تاکید دارد که با توجه به تدابیر اندیشیده شده، مردم عزیز هر ساعت در طول روز که دوست داشته باشند می توانند با مراجعه به جایگاه های سوخت بنزین و گازوئیل مورد نیاز خود را دریافت کنند و چندان در اطراف جایگاه های سوخت تجمع نکند.
روابط عمومی شرکت پخش فراورده های نفتی : در استان کمبود سوخت نداریم
روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اعلام کرد: هم‌اکنون ناوگان حمل سوخت در استان بوشهر فعال بوده و هیچ مشکلی برای عرضه بنزین در پمپ بنزین های استان وجود ندارد و عرضه بنزین مطابق روال معمول می باشد. لذا شهروندان از ازدحام در پمپ بنزین ها خودداری کنند.
 مردم به شایعات توجه نکنند
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: روند عادی سوخت‌رسانی در همه نقاط کشور ادامه دارد و مشکلی بابت تامین و عرضه سوخت نداریم.
زیبا اسماعیلی درباره انتشار برخی اخبار درباره کمبود سوخت در تعدادی از شهرهای کشور اظهار کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هیچ مشکلی بابت تولید، تامین و عرضه سوخت در سراسر کشور ندارد و اعتراض صنفی برخی کامیون‌داران هیچ ارتباطی به چرخه توزیع سوخت در کشور ندارد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون روند عادی سوخت‌رسانی در همه نقاط کشور ادامه دارد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز