بهترین لژیونرهای آسیا،جای گوچی خالی نیست؟

بهترین لژیونرهای آسیا،جای گوچی خالی نیست؟

سون هیونگ مین، شینجی کاگاوا و آرون موی 3 بازیکنی هستند که از سوی AFC برای انتخاب لژیونر سال فوتبال آسیا کاندید شده‌اند.

 در انتخاب سون هیونگ مین بازیکن تاتنهام و شینجی کاگاوا هیچ بحث و تردیدی وجود ندارد. سون در تاتنهام فصل پیش یکی از بهترین‎ها بود هرچند در این فصل درخشش سابق را نداشته اما چند گل در لیگ برتر انگلستان به ثمر رسانده است. کاگاوا هم در دورتموند از سال‌های خوب گذشته فاصله دارد اما همچنان جزو بازیکنان اصلی این تیم است و هر از گاهی می‌درخشد. اما سومین نفر این لیست یعنی آرون موی از استرالیا ناشناخته است و باید دید چرا AFC او را هم جزو کاندیداهای لژیونر سال آسیا قرار داده است.
موی 27 ساله فصل گذشته به تیم بزرگ منچسترسیتی پیوست اما حتی یک بازی هم برای این تیم به میدان نرفت و قبل از آغاز فصل، به هادرسفیلد دسته اولی قرض داده شد. او موفق شد با این تیم به لیگ برتر صعود کند و البته از سوی هواداران هادرسفیلد به عنوان بهترین بازیکن فصل تیم هم انتخاب شد. موی در فصل جدید لیگ برتر هم دو بار مقابل منچستریونایتد و نیوکاسل برای تیمش گلزنی کرده است. او از سال 2012 به تیم ملی استرالیا دعوت شد و تاکنون 31 بازی ملی و 5 گل را در کارنامه خود ثبت کرده است.
اما به نظر می‌رسد جای رضا قوچان‌نژاد در این فهرست خالی است. مهاجم تیم ملی ایران فصل گذشته، یک فصل رویایی را در هیرنفین هلند سپری کرد. او در این تیم میانه جدولی 20 گل زد و فقط با اختلاف یک گل، از رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ اردویزه هلند بازماند. البته کیفیت لیگ هلند با لیگ برتر انگلستان قابل مقایسه نیست اما زدن 20 گل در یک فصل در یک لیگ معتبر اروپایی کار بزرگی است و شاید AFC می‌توانست نام او را هم در فهرست بهترین لژیونرهای سال 2016 آسیا قرار دهد.
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز