همصدا شدن پادشاه بحرين با نتانياهو

همصدا شدن پادشاه بحرين با نتانياهو

موضع پادشاه بحرين در محکوميت تحريم اسرائيل از سوي کشورهاي عربي نه تنها بيانگر رويکردهاي خاندان حاکم بحرين است بلکه از مرحله پيشرفته اي از گسترش روابط کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس با اسرائيل حکايت دارد.

به گزارش تسنيم به نقل از روزنامه الاخبار، حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين تحريم رژيم صهيونيستي از سوي کشورهاي عربي را محکوم و تاکيد کرد که شهروندان کشورش آزاد هستند که به اسرائيل سفر کنند. نکته قابل توجه اينکه عربستان که جاده صاف کن عادي سازي روابط با اسرائيل به شمار مي آيد در ين مسير روند صعودي را در پيش گرفته است و بر اساس برنامه اي بررسي شده و متناسب با تحولات منطقه اي پيش مي رود و در اين ميان بحرين نيز در صدد رقابت با همتايان عرب خود براي عادي سازي روابط با دشمن اسرائيلي است.

  سرکوب ملت و دست دوستي به اشغالگران                   

پادشاه بحرين در حالي تحريم اسرائيل از سوي کشورهاي عربي را محکوم کرده است که مردم کشورش را از ساده ترين حقوق خود محروم کرده است تا جايي که گام برداشتن او در مسير حمايت از اسرائيل اقدامي جسارت آميز به شمار مي آيد. نکته قابل توجه اينکه بحريني ها به حمايت از قضيه فلسطين معروف هستند اما رژيم حاکم منامه همزمان با سرکوب اعتراض هاي داخلي در مسير تقويت روابط با اسرائيل گام برداشته است که نمونه آن برطرف شدن ممنوعيت سفر بحريني به فلسطين اشغالي است.

  همصدا شدن پادشاه  بحرين با بنيامين نتانياهو

همزمان با محکوميت تحريم اسرائيل از سوي بحرين بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل نيز اعلام کرد، روابط با کشورهاي عربي در بهترين وضعيت قرار دارد و اسرائيل با بسياري از کشورهاي اسلامي روابط پنهاني دارد. اين موضع پادشاه بحرين اوج گام هاي قبلي در حمايت از اسرائيل به شمار مي آيد و از سطح تحول اين روابط که بسيار فراتر از چيزي است که علني شده است، پرده برمي دارد.

  معادله ثابت نزديک شدن عرب ها به اسرائيل چيست؟

نزديک شدن روابط برخي کشورهاي عرب منطقه به اسرائيل يک معادله ثابت دارد و آن اينکه حکومت هايي که به دنبال کسب «افتخار» دوستي با اسرائيل هستند سرکوب گر تر از هر نظام ديگري عمل کرده و با ملت هاي خود که معمولا حامي قضيه فلسطين هستند، سخت دشمني دارند و شاهد اين وضعيت نيز موج سرکوب بحريني ها به دست آل خليفه است؛ ملتي که به حمايت از فلسطيني ها معروف است.

  مشروعيت بخشيدن به اشغالگري اسرائيل

در اين ميان عربستان، امارات متحده عربي و بحرين به سرعت در مسير عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر گام برداشته اند به اين ترتيب به نظر مي رسد اين کشورها و پيش از همه شاه بحرين در مشروعيت بخشيدن به اشغالگري اسرائيل به ضرر ملت فلسطين و حقوق آنان نقش زيادي ايفا کرده اند.

  بازتاب گسترده موضع پادشاه بحرين در رسانه هاي اسرائيلي

بر همين اساس رسانه هاي اسرائيل موضع پادشاه بحرين در محکوم کردن تحريم اسرائيل از سوي عرب ها را در سطح گسترده پوشش داده و تاکيد کردند، به زودي به شهروندان بحريني اجازه داده مي شود به فلسطين اشغالي سفر کنند.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز